ما را دنبال کنید
آموزش میکروکنترلرهای ARM سری STM32F1 پیشرفته

توضیحات آموزش میکروکنترلرهای ARM سری STM32F1 پیشرفته

معرفی آموزش میکروکنترلرهای ARM STM32 پیشرفته یوبرد

هر دوره یک میکروکنترلر در بازار ایران فروش بالایی دارد. درحال حاضر نیز میکروکنترلرهای STM32 بیشترین فروش را دارند. لذا باتوجه به اهمیت این سری از میکروکنترلرها یوبرد در برگزاری آموزش های STM32 حساسیت و دقت به خرج داده و در این اثر ، آموزش میکروکنترلرهای ARM سری STM32F1 پیشرفته را ارائه کرده است.

چرا آموزش پیشرفته STM32 ؟

پس از گذراندن آموزش میکروکنترلرهای STM32 مقدماتی و متوسط بصورت اصولی ، با دیدن آگهی های استخدامی و کاربردهایی که امروزه با استفاده از میکروکنترلرهای ARM STM32 انجام می شود متوجه می شویم که باید پا فراتر گذاشته و با امکانات بیشتر میکروکنترلرهای STM32 آشنایی پیدا کنیم. چرا؟ از سال 1395 که هر ساله با هدف رونق تولید، با نام های اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل (1395) ،  اقتصاد مقاومتی  تولید – اشتغال (1396) ،  حمایت از کالای ایرانی (1397) ، رونق تولید (1398)  نام گذاری شده، برداشت می شود که جهت گیری کشور به سمت رونق تولید بوده که باعث شده بسیاری از شرکت ها از وارد کنندگی و مونتاژ به سمت تولید و صادرات جهت گیری کنند. از طرفی پس از گذشت سالها از ورود از میکروکنترلرها به کشور و همچنین ورود میکروکنترلرهای STM32 و تولید محصولات بسیاری بر پایۀ میکروکنترلرها ، امروزه سطح دستگاه هایی که در شرکت های دانش بنیان و معتبر داخلی ساخته می شود نسبت دستگاه های سال های قبل بالاتر رفته است . دانش در سطح مقدماتی و متوسط دیگر نیاز اکثر پروژه های امروز کشور را مرتفع نمی کند. از طرفی امروزه میکروکنترلرهای STM32 به یکی از پرکاربردترین میکروکنترلر در بازار کشور تبدیل شده است. از این رو یوبرد آموزش میکروکنترلرهای ARM سری STM32F1 پیشرفته را تدارک دیده است.

چرا آموزش میکروکنترلرهای ARM STM32 پیشرفته یوبرد؟

یوبرد مفتخر است که بهترین پکیج آموزشی STM32 را ارائه کرده است. در ادامه با بیان ویژگی ها و وجوه تمایز به تشریح این موضوع می پردازیم:

    سرفصل های منتخب

سرفصل های آموزش میکروکنترلرهای ARM STM32 پیشرفته یوبرد ، پرکاربردترین مباحث در کاربردهای پیشرفته با استفاده از میکروکنترلرهای ARM STM32 هستند. بر روی انتخاب این سرفصل ها دقت زیادی شده است.

    قدم به قدم تئوری ، منتهی به انجام کاربردهای عملی

در آموزش میکروکنترلرهای ARM STM32 پیشرفته یوبرد تمامی سرفصل ها بلااستثنا ، پس از بررسی تئوری ، و نوشتن نمونه کد ، نتیجۀ آن در عمل برنامه ریزی شده و مشاهده می شود. همچنین در هر مبحث پس از بیان تئوری ، نکات استفادۀ عملیاتی آن ذکر می شود.

   ارتباط مستقیم با دیتاشیت و رجیسترها

باتوجه به اینکه بسیاری از منابع فارسی در زمینه میکروکنترلرها ، ترجمه بوده و در بسیاری از آنها اشتباهاتی وجود دارد که تاثیرات بسیار نامطلوبی دارد. از طرفی در سطح پیشرفتۀ آموزش ARM مخاطبین با دیتاشیت های شرکت سازندۀ میکروکنترلر مورد استفاده آشنایی دارند، در این آموزش دیتاشیت های ارائه شده توسط شرکت های سازنده ، مرجع آموزش است. این موضوع باعث مرتفع شدن مشکلات مذکور ، تسلط بیشتر بر مبحث موردنظر و افزایش توانایی تحلیل منابع زبان انگلیسی می شود.

    نکات هر سرفصل از زمانبرترین قسمت های آن

در این آموزش هدف تنها ذکر سرفصلها نیست. ذکر نکات مهم و عملیاتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. تمامی سرفصل های آموزش میکروکنترلرهای ARM STM32 پیشرفته یوبرد با ذکر نکات آن همراه است. این مورد در تمامی آموزش های یوبرد مشهود است.

آموزش پیشرفتۀ STM32 یوبرد پایان کار است ؟

باتوجه به پیشرفت میکروکنترلرها و اضافه شدن واحدهای جدید سخت افزاری و نرم افزاری برای میکروکنترلرها که پیش از این در میکروکنترلرها وجود نداشته و گستردگی مباحث یک میکروکنترلر STM32 امروزی ، یوبرد برای پوشش تمامی این مباحث در مجموعه آموزش STM32 به این نحو عمل کرده که در دو آموزش « آموزش میکروکنترلرهای ARM STM32 مقدماتی  و متوسط » و « آموزش میکروکنترلرهای ARM STM32 پیشرفته » که ترکیبی از فیلم آموزش میکروکنترلر ARM STM32 و کلاس آنلاین رفع اشکال هستند، مطالب مقدماتی، متوسط و پیشرفتۀ STM32 بیان می شود. برخی مطالب که بررسی اصولی آنها در میان یکی از این آموزشها امکان پذیر نیست و آموزشی مجزایی لازم دارد، بطور مثال آموزش اترنت Ethernet در STM32 ، در آموزش های مجزا ارائه خواهد شد. این مورد باتوجه به حجم مطالب در آموزش میکروکنترلرهای STM32 انجام شده است. در برخی از  آموزش ها در صورت امکان تمامی سرفصل ها در یک آموزش تدریس شده است. بطور مثال در آموزش PLC LOGO یوبرد، در طول 11 جلسه تمامی سرفصل ها ذکر شده است.

مخاطبین آموزش میکروکنترلرهای ARM STM32 پیشرفته یوبرد

دانشپذیران علاقه مند به آموختن کار با میکروکنترلرهای STM32 سری STM32F1 در سطح پیشرفته بصورت حرفه ای ، شفاف و با جزئیات مخاطبین این آموزش را تشکیل می دهند.

پیش نیاز آموزش میکروکنترلرهای ARM STM32 پیشرفته یوبرد

تسلط بر زبان برنامه نویسی C مبحثی بسیار مهم برای این آموزش

در صورتی که نسبت به زبان برنامه نویسی C ضعف داریم ، بطور مثال در زمان مطالعۀ کتابخانه در زبان C مواردی را می بینیم که متوجه نمی شویم ، یا اینکه چهاچوب نوشتن یک نمونه کد اصولی برای ما شفاف نشده است ، احتمال زیاد فهم مطالب بیان شده در آموزش برنامه نویسی میکروکنترلر STM32 (بخصوص از اواسط آموزش به بعد) برای ما بسیار دشوار خواهد بود. چنانچه جزء این دسته از مخاطبین استید ،  برای کدنویسی اصولی و حرفه ای و در نتیجه بهره بری خوب از آموزش میکروکنترلرهای ARM STM32 پیشرفته یوبرد ، پیشنهاد می شود که آموزش « آموزش برنامه نویسی میکروکنترلرها به زبان C » را قبل یا همزمان با این آموزش شرکت کرده باشید.

    میکروکنترلرهای ARM STM32 مقدماتی و متوسط

سعی شده که سرفصل ها و پروژه های آموزش میکروکنترلرهای ARM STM32 پیشرفته یوبرد به نوعی تدارک دیده شود که پیوستگی چندانی با آموزش STM32 سطح مقدماتی و متوسط (لینک آموزش) نداشته باشد. این جمله به این معنی نیست که بدون دانش نسبت به سرفصل های با آموزش سطح مقدماتی و متوسط ، می توان در آموزش میکروکنترلرهای ARM STM32 پیشرفته یوبرد شرکت کرد. این کار با این هدف انجام شده که دانشپذیرانی که مطالب آموزش سطح مقدماتی و متوسط را به صورت تجربی ، خودآموز یا در دیگر مراکز آموخته اند نیز بتوانند در آموزش پیشرفته شرکت کنند. طبیعتا هرچه سطح دانش نسبت به سرفصل های آموزش سطح مقدماتی و متوسط بیشتر باشد ، درک سرفصل های آموزش میکروکنترلرهای ARM STM32 پیشرفته یوبرد راحت تر شده و نمونه کدهای نوشته شده در آموزش پیشرفته بسیار بهتر خواهد بود.

تنظیم طول مسیر با Interactive Length Tuning نرم افزار Altium Designer